Viešbučių kambarinių užsakomosios paslaugos atėjo į Lietuvą: trūkstant darbuotojų gali tapti išsigelbėjimu

2022.08.12

Viešbučių kambarinių užsakomosios paslaugos atėjo į Lietuvą: trūkstant darbuotojų gali tapti išsigelbėjimu

Pirmasis aktyvių kelionių sezonas po dvejus metus pasaulį kausčiusios COVID-19 pandemijos atvėrė problemas dėl darbuotojų trūkumo, su kuriomis susiduria ir viešbučiai. Per užsidarymo laikotarpį sumažinę darbuotojų skaičių, dabar jie priversti samdyti ir apmokyti naujus, o tai užtrunka nemažai laiko ir didina verslo sąnaudas.

Pasaulyje populiarėja viešbučių kambarinių („housekeeping“) paslaugų pirkimas iš trečiųjų šalių, leidžiantis mažiausiai ketvirtadaliu sumažinti darbo sąnaudas. Lietuvoje ši paslauga tebėra naujovė, tačiau kambarių tvarkymo paslaugas viešbučiams teikianti  įmonė „Civinity Solutions“ mato verslo perspektyvas, ypač – didžiųjų viešbučių segmente.

Apsimoka didesniems

Daugelis Lietuvos viešbučių vis dar linkę turėti savas kambarinių komandas ir vengia samdyti paslaugas iš išorės. „Civinity Solutions“ projektų vadovė Greta Kuklytė sako, kad pagrindinė to priežastis – nerimas dėl viešbučiams keliamų aukštų kokybės reikalavimų.

„Viešbučiai itin priklausomi nuo klientų įvertinimo rodiklio, o vienas iš rodiklių yra kambarių švara ir higiena pagal nustatytus viešbučių standartus“, – kalba G. Kuklytė.

Pasak jos, kambarių tvarkymo paslaugas iš trečiųjų šalių Lietuvoje labiausiai apsimokėtų turėti visiems viešbučiams, tačiau ypač vidutiniams ir dideliems, kurie kuruoja dideles kambarinių komandas.

„Paslaugos teikėjas turi užtikrinti, kad būtų išlaikyta viešbučio aptarnavimo kultūra, todėl darbuotojams rengiami mokymai, į mokymų modulius įtraukiant konkretaus viešbučio standartus. Paprastai kambarių tvarkymo darbams samdomi patirties turintys darbuotojai, bet šių dienų darbo rinkoje apgyvendinimo įstaigoms tenka rinktis ir nekvalifikuotus darbuotojus, į kurių mokymą reikia investuoti, tačiau jie ne visada pateisina lūkesčius. Perkant paslaugą, su darbuotojų mokymu susijusios laiko sąnaudos ir atsakomybė tenka paslaugos teikėjui“, – sako G. Kuklytė.

Įsigyti profesionalių kambarinių paslaugą iš trečiųjų šalių taip pat verta viešbučiams, turintiems problemų dėl švaros. Paslaugos pirkimas gali labai pagerinti šį rodiklį, kadangi tuomet taikoma kelių grandžių kontrolė – kambarinių darbą tikrina ir vertina tiek paslaugos teikėjo atsakingi asmenys, tiek viešbučio atstovai.

Ketvirtadaliu mažina darbo sąnaudas

Pagrindinis kambarių tvarkymo paslaugos pirkimo iš trečiųjų šalių privalumas yra sutaupyti kaštai. Turint omenyje didelę šios srities darbuotojų kaitą ir naujų kambarinių samdos bei mokymų apimtis, viešbučių darbo sąnaudos, apimančios savo kambarinių komandos įdarbinimą, apmokymą ir išlaikymą, perdavus paslaugą išorės teikėjams, ilgalaikėje perspektyvoje sumažėja daugiau nei 25 proc .

Be to, paslaugos pirkimas sprendžia visos komandos išlaikymo iššūkį laikinai mažėjant viešbučio užimtumui.

„Viešbučių užimtumas šaltuoju metų laiku mažėja, tačiau jie būna priversti visus metus išlaikyti visą kambarinių komandą, nes pilnas viešbutis gali būti užsakomas ir žiemą. Pirkdami kambarinių paslaugas, viešbučiai moka tik už išvalytą kambarį, tad visi darbuotų išlaikymo kaštai tenka paslaugos teikėjui“, – sako G. Kuklytė.

Atlygis susietas su rezultatais 

Kambarių valymo paslaugas teikiančių darbuotojų atlyginimas priklauso nuo išvalytų kambarių skaičiaus, tačiau, pasak G. Kuklytės, norint išlaikyti darbščius, greitai ir kokybiškai dirbančius žmones, būtina papildoma finansinė motyvacija.

„Civinity Solutions“ moka mažiausiai 25 proc. didesnius atlyginimus nei minimalus darbo užmokestis, taip pat darbuotojai motyvuojami papildomais priedais už kokybišką darbą, apmokamos jų kelionės į darbą, suteikiamas nemokamas maitinimas darbo metu.

Apie „Civinity Solutions“:

„Civinity Solutions“ yra tarptautinė komercinių ir visuomeninių pastatų priežiūros bendrovė, prižiūrinti daugiau nei 6,5 mln. kv. m ploto įvairiuose objektuose Baltijos šalyse, įskaitant „Radisson Hotel Group“, vienintelį Lietuvoje „Hilton“ viešbutį, „Moxy Kaunas Center“, „Vilnius Grand Resort“, ir kitus objektus. Bendrovė „Civinity Solutions“ priklauso „Civinity Group” daugiau nei 30 įmonių grupei, prižiūrinčiai 13,5 mln. kv. m. gyvenamųjų ir komercinių pastatų.

Kontaktai žiniasklaidai:

Ligita Luščiauskaitė

Rinkodaros ir komunikacijos projektų vadovė

Telefonas: +370 659 75330

El. paštas: [email protected]

Civinity Solutions Civinity Solutions